torsdag 9. juni 2011

Tutorial: Hjemmelagde roser av bånd

Heihei ;-)
Nå skal jeg vise dere hvordan dere lager vakre vintageroser av blonder. Jeg så denne tutorialen en plass på nette i går, men jeg husker ikke hvor, så jeg lager min egen!

Slik ser de ut:

For å lage disse trenger du:
- Ark (helst i samme fagre som silkebåndet ditt)
- Punch (Ikke så viktig, du kan også bare klippe en runding)
- Silkebånd
- Stiftemaskin
- Lim


Start med å stift fast enden din på rundingen du har punchet eller klippet ut.

Ta lim rundt omkring på rundingen.

Start med å tvinn båndet, altså snurre det rundt.

Samtidig prøver du å forme båndet som en liten roseknopp.

Begynn å surr båndet rundt roseknoppen, samtidig som du tvinner og limer litt innimellom.

Avslutt med å klipp båndet og lim det på baksiden.

Slik ble mine roser. Det som er kjekt er at du kan bestemme farge og størrelse selv, og du kan pynte med perler inni.

Ha en fin dag! Jeg skal ha religionseksamen i morgen (fredag altså), så ønsk meg lykke til! ;-)

15 kommentarer:

  1. De var jo bare kjempe søte da :D
    Tusen takk for inspirasjon og tips!

    SvarSlett
  2. Så flotte! Og sikkert enkle, når man bare får prøvd noen ganger...
    Lykke til med eksamen!!!

    SvarSlett
  3. Kjempefine:)
    Lykke til med eksamen!

    SvarSlett
  4. Så lekre desse blei. Likte også blomstene du laga med bladpunchen til Nellie Snellen. Er det greit at eg linker til bloggen din i mi tutorialliste?

    SvarSlett
  5. De blei jo veldig søte da. Spørs om jeg og må prøve slik....hmmm

    SvarSlett
  6. Hei Henrikke:-)

    Håper det har gått fint på eksamen i dag!!
    Jeg er veldig interessert i stempeltrykk og blir gjerne med i trekningen din:-))

    Så flott tutorial du har laget på disse lekre blomstrene.

    Er du også interessert i Martha Stewart "Florish border punch"??
    Hobbyhagen venter inn en bestilling de har på de punchene, og i dag fikk jeg vite at de er ventet i butikken i slutten av mnd. Jeg og flere med meg står på venteliste for å få en slik punch.

    Så om du også ønsker denne punchen vil jeg anbefale deg å ringe Monica hos Hobbyhagen og spør om hun har noen til overs utenom de som alt er bestillt opp. Her finner du all kontaktinnformasjon til henne:

    http://hobbyhagen.no/kontakt.html

    Ha en fin helg:-))

    Klem Astrid

    SvarSlett
  7. Dette var en flott måte å lage blomster på!! Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av stempel trykk!!

    ;0)Gry-Beate

    SvarSlett
  8. Disse silkeblomstene er virkelig nydelig, Henrikke ! Jeg blir også gjerne være med i trekningen av stempel trykk :-)
    Ønsker deg en fin pinse.
    (Utrolig lekkert julekort du har nedenfor her også :-))

    SvarSlett
  9. Så skjønne disse var :) Blir gjerne med i trekningen av stempeltrykk. Kos deg i pinsen!

    SvarSlett
  10. Disse var jo aldeles supre. Jeg kjøpte noen kg med bånd her for noen mnd siden i en auksjon så jeg har mye å ta av...jippi...
    Håper eksamen gikk bra i dag, og jeg tror jeg allerede har sagt at jeg vil være med i stempeltrykk trekningen din,men det skader jo ikke å nevne det flere ganger ;-) God pinse.

    SvarSlett
  11. Så flotte roser. Takk for at du deler.
    Dette må prøves ut.
    Ha en fin pinse.

    SvarSlett
  12. God morgen,Henrikke

    Jeg henger meg med på bølgen og ønsker stempeltrykk ♫
    Sånne roser må jeg også prøve å lage,kjempefine!!

    Søndagshilsen fra
    -Helle-

    SvarSlett
  13. oida så flotte og enkle blomster... du er virkelig flink

    SvarSlett
  14. Så flotte de var! Disse skal jeg sannelig lage selv, de gjør seg jo på et hvert prosjekt :D

    SvarSlett
  15. * Håh! De var fine da. Det skal jeg jammen prøve med noe bånd jeg har liggende men som jeg ikke får brukt! Takk for tipset. *

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails